niedziela, 23 marca 2014

Prosty chleb wieloziarnisty

Przepis jest bardzo prosty. Miałam trochę drożdzy więc postanowiłąm spróbować tego przepisy ze strony moje wypieki . Byłam zaskoczona, ze tak ładnie wyrósł, był smaczny a naprawdę nie trzeba było się przy nim narobić. 


Składniki na 2 bochenki:
  • 1 kg mąki krupczatki,
  • 6 łyżek siemienia lnianego,
  • 6 łyżek łuskanego słonecznika,
  • 1 szklanka otrąb pszennych lub żytnich,
  • 3 łyżki sezamu,
  • 2 łyżki pestek dyni,
  • 1,5 łyżki soli,
  • 5 łyżek cukru,
  • 5 dag świeżych drożdży,
  • 1 litr wody
Mąkę, ziarna, sól, cukier i pokruszone drożdże wymieszać dokładnie. Zalać ciepłą wodą i wyrobić ciasto (ciasto będzie bardzo luźne, ale takie ma być). Odstawić do wyrośnięcia na 20 minut. Wyrobić ponownie, ja po prostu mocno rozmieszałam (dalej ciasto będzie luźne) i przełożyć do natłuszczonych foremek keksowych. Odstawić do wyrośnięcia na około 20 minut). Piec około 1 godziny w temperaturze 230ºC. 

Smacznego :)



1 komentarz:

Witam, bedzie mi miło jak cos napiszesz:-)