wtorek, 4 marca 2014

Pierogi ruskie z serem feta

Nie jestem dobra w tworzeniu pierogów. W naszej rodzinie moja siostra jest specjalistką od pierogów. Wystarczy jej mąka, sól i gorąca woda aby stworzyć idealne, mięciutkie, cieniutki pierogi. Mnie do tej pory wychodziły 'zelówki", ale odkąd znalazłam ten przepis na ciasto pierogowe i mnie udaje się stworzyć fajne elastyczne ciasto, z którego wychodzą miękkie, pyszne pierogi. Najbardziej lubimy z farszem ruskim, do którego zamiast twarogu dodałam miękkiej fety. Pyszności:)
Składniki na farsz ruski:
4-5 ziemniaków,
pół szklanki mleka,
200 g miękkiej fety,
3 łyżki masła,
1 duża cebula,
sól, pieprz.

Składniki na ciasto:
pół kg mąki pszennej,
3 łyżki mąki ziemniaczanej,
2 łyżki oleju,
0,5 szklanki gorącej wody,
1 szklanka ciepłego mleka,
pół łyżeczki soli 
 

Farsz:
Ziemniaki obieramy, gotujemy do miękkości i miksujemy z mlekiem na puszyste piure. Odstawiamy. Na rozgrzanym maśle smażymy cebulkę drobno pokrojoną, aż nabierze złotego koloru. Mieszamy cebulkę razem z masłem z ziemniakami i fetą. Doprawiamy solą i pieprzem.

Ciasto: 
Do miski wsypujemy oba rodzaje mąki. Robimy wgłębienie, wlewamy wodę, mleko, olej i sól. Zagniatamy elastyczne ciasto. Rozwałkowujemy cienko, na ok. 0,5 mm. Wycinamy szklanką koła, nakładamy po łyżce farszu i lepimy pierogi. Układamy na posypanym lekko mąką blacie, desce lub stolnicy. Wrzucamy na wrzącą, osoloną wodę, gotujemy od wypłynięcia pierogów na powierzchnię,gotujemy jeszcze pół minuty, wyjmujemy łyżką cedzakową.


Polewamy cebulką zeszkloną na maśle i posypujemy szczypiorkiem. 

Smacznego!



2 komentarze:

  1. Uwielbiam pierogi szczególnie ruski mniam ... :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. A mozna dac make przenna ale pelnoziarnista?

    OdpowiedzUsuń

Witam, bedzie mi miło jak cos napiszesz:-)