piątek, 3 stycznia 2014

Czekoladowo-piernikowe z suszonymi śliwkami

Przepis znalazłam na stronie moje wypieki: tutaj. Zrobiłam jednak z większej ilości na dużą blaszkę keksową. Zmodyfikowałam trochę przepis dodając posiekane suszone śliwki. Pasują:)
Skłądniki na dużą keksówkę:
3 jajka,
150 ml oleju,
1 i pół szklanki maślanki ( u mnie kefir), 
375 g mąki pszennej, 
225 g drobnego cukru, 
3 łyżki kakao, z lekkim czubem, 
3 łyżeczki sody oczyszczonej,  
5 łyżeczek przyprawy korzennej, 
100 g gorzkiej czekolady, posiekanej

Jajka, olej, maślankę lub kefir umieścić w naczyniu i zmiksować do połączenia się składników. Mąkę, cukier, kakao, sodę, przyprawę korzenną - wymieszać. Dodać do płynnych składników i zmiksować na gładką masę. Wsypać czekoladę, wymieszać. Dużą keksówkę wyłożyć pergaminem i  wlać do niej ciasto. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 50-60 minut, do tzw. suchego patyczka.
 
Smacznego :)

1 komentarz:

  1. uwielbiam korzenne ciasta. suszone śliwki to świetny wybór :)

    OdpowiedzUsuń

Witam, bedzie mi miło jak cos napiszesz:-)