wtorek, 10 września 2013

Arabskie zakupy

Biorąc udział w ostatniej akcji kulinarnej Kuchnia Bliskiego Wschodu, szukałam różnych przepisów i inspiracji. Trafiłam do arabskiego sklepu on line i na blog z arabskimi przepisami.Niektóre zaciekawiły mnie na tyle, ze postanowiłam kupić parę egzotycznych składników i spróbować kilku arabskich potraw.

Oto co kupiłam:

Ciasto youfka (yufka) w płatach,
Melasę, syrop z granatów,
Przyprawę Ras el Hannout, 
Przyprawę marokańską, 
Makaron Szarije, 
Burgul brązowy gruboziarnisty,
Przyprawę  Zatar, 
Wodę z kwiatów pomarańczy




Co z tego wyjdzie, zobaczycie na blogu o ile oczywiście będzie smaczne i warte podzielenia się:-) Na pierwszy ogień pójdzie ciasto yufka. Mam ochotę zrobić z niego Borek. Gdy myślę o tej potrawie przypomina mi się czas spędzony w niegdysiejszej Jugosławi. Borek był wspaniały, można go było kupić na każdym rogu, zarówno na lunch jak i śniadanie. Ciasto było miękkie, lekko mokrawe, farsz serowy, lekko słony...Boże jakie to było pyszne..Ciekawe czy uda mi się choć trochę odtworzyć ten smak?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam, bedzie mi miło jak cos napiszesz:-)