środa, 25 września 2013

Sałatka grecka

Przepisy na sałatkę grecką są różne. Np w książeczce z przepisami kuchni greckiej znalazłam sałatkę w ogóle bez sałaty, za to z dużą ilością świeżej papryki. Każda wersja zawiera za to oliwki i ser typu feta. Warto kupić naprawdę dobre oliwki i prawdziwą grecką fetę. Ja najczęściej robię taką wersję sałatki. Tym razem nie miałam czerwonej cebuli dodałam więc białą ale znacznie bardziej wolę z czerwoną. Oliwki mogą być także zielone jeśli wolicie. Dresing najczęściej robię musztardowo-miodowy z tego przepisu.




Składniki na 1 porcje:

1/3 główki sałaty lodowej,
1 pomidor,
pół ogórka zielonego,
pół cebuli czerwonej,
garść oliwek, 
70 g sera twardego typu feta

Sałatę pokroić na mniejsze kawałki, ogórek w kostkę, pomidora pokroić w ćwiartki, cebule pokroić w paski, oliwki pokroić na pół lub zostawić w całości. Ser pokroić w kostkę. Całość polać dresingiem bezpośrednio przed podaniem..

Smacznego!

3 komentarze:

  1. Prawdziwa grecka sałatka choriatiki jak wspomniałaś nie ma ani liścia sałaty, za to ogórka pokrojonego w grube plastry. A i sos nie jest potrzebny... sama oliwa (duuuuużo), oregano, sól, pieprz i gotowe ;) Polecam spróbować, gwarantuję, że zostaniesz już wierna tej wersji ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja dodaję trochę orzechów (dowolne). To już profanacja? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O orzechach w sałatce greckiej jeszcze nie słyszałam, ale dlaczego nie?:-) Jesli taka wersja smakuje

      Usuń

Witam, bedzie mi miło jak cos napiszesz:-)