poniedziałek, 9 września 2013

Grillowany bakłażan i ser Halloumi

Halloumi to cypryjski ser tradycyjnie produkowany z mleka koziego i owczego. Odkryłam go dzięki książce Gordona Ramsaya "Kuchnie Świata", tam figuruje w dziale Kuchnia Grecka. Ten ser to było odkrycie roku, świetnie nadaje się do grillowania. Ja grillowałam bakłażana i ser na patelni grillowej, ale można ta potrawę przyrządzić też na tradycyjnym grillu. Przepis z tej książki ale zmieniłam całkowicie dressing, na taki co bardziej lubię. Do tego dania świetnie pasuje chrupiąca bagietka.




Przepis na 3 porcje:
1 bakłażan,
200 g sera Halloumi,
2 dojrzałe pomidory,
2 łyżki mąki,
sól, pieprz, olej
garść czarnych oliwek,
dressing miodowy-musztardowy z tego przepisu

Bakłażana umyć i pokroić w cienkie plastry. Posolić i zostawić na 20 minut. W tym czasie przygotować dressing. Bakłażana opłukać wodą i wysuszyć papierowym ręcznikiem. Ser pokroić na plastry i obtoczyć w mące. Bakłażana posmarować olejem i grillować na rozgrzanej grillowej patelni po 2 minuty z każdej strony. Następnie grillować ser do otrzymania charakterystycznych pasków. Na talerzu układamy bakłażana i ser, na to pokrojone w kawałki pomidory i oliwki. Skropić dressingiem i od razu podawać. (ser powinien być ciepły, wtedy jest najlepszy, gdy wystygnie robi się twardy).

Smacznego!


 Warzywa psiankowate 2013

1 komentarz:

Witam, bedzie mi miło jak cos napiszesz:-)