środa, 21 sierpnia 2013

Sałatka z granatem

Pamiętam kiedy pierwszy raz spróbowałam owoc granatu. Było to w drodze do Turcji, na jakimś parkingu w Bułgarii, był upał jak to w tamtych rejonach i turecki kierowca tira poczęstował nas granatem. Pierwszy raz miałam taki owoc w ręku, było to w latach dziewięćdziesiątych i nie było wtedy takiego wyboru owoców u nas w sklepach jak obecnie. Był słodki a jednocześnie kwaskowy, pyszny, orzeźwiający. Dziś to wspomnienie wróciło, gdy robiłam tą sałatkę. Zrobiłam do niej dressing miodowo-musztardowy, który fantastycznie koresponduje z kwaskowym granatem.


Przepis na 2-3 porcje:
paczka mieszanki sałat,
1 owoc granatu,
kulka mozzarelli,
pół świeżego ogórka,
4 rzodkiewki,
pół czerwonej cebuli

dressing miodowo-musztardowy: 1 łyżka musztardy ziarnistej, 2 łyżki płynnego miodu, 1 łyżka octu balsamicznego, 3 łyżki oliwy, 3 łyżki wody, sól, pieprz, suszone oregano

Wszystkie składniki dressingu wlewamy do słoiczka, zakręcamy  i energicznie potrząsamy. Sałatkę polewamy chwilę przed podaniem.

Smacznego!




2 komentarze:

  1. Absolutny mix smaków, wspaniałe doznania :)
    Dziękuję za przepis :) wprawdzie zapomniałam o ogórku, ale wyszło cudnie.

    OdpowiedzUsuń

Witam, bedzie mi miło jak cos napiszesz:-)